Opknappen botenhuis en loopvlonders Vogelringstation Zwarte Meer

A. de Jonge > Nieuws > Opknappen botenhuis en loopvlonders Vogelringstation Zwarte Meer

14 februari 2017 / Door A. de Jonge VOF

Opknappen botenhuis en loopvlonders Vogelringstation Zwarte Meer.

De afgelopen weken zijn we met een groot aantal mensen druk bezig geweest met het opknappen van het botenhuis en de loopvlonders in het Zwarte Meer. Op een paar kleine dingen na is het project afgerond en het is erg mooi geworden. Met name in de eerste week van de werkzaamheden was het prachtig vorstig weer, zodat het terrein goed betreden kon worden met tractor en midi kraan.

Het opknappen van het botenhuis en vervangen van de loopvlonders was een gezamenlijk project van de vrijwilligers van het Vogelringstation Zwarte Meer, Vereniging Natuurmonumenten, de Stadserven Kampereiland N.V., Sovon Vogelonderzoek Nederland en aannemersbedrijf A. de Jonge VOF.

De volgende mensen willen we hartelijk danken voor de hulp:

Kees Oosterbeek, Daphna Lavy, Sietse en Jelle Bernardus, Henk Deuzeman, Andrea van den Berg, Egbert van Wijhe, Henk en Karin van Dijk-Sellis.
Medewerkers van Beheereenheid Flevoland, Zwarte Meer & Marker Wadden; met in het bijzonder Daniëlle van Wijhe, Richard Hanse en Rutger de Vries (Natuurmonumenten).
Mireille Blokhuis (de Stadserven Kampereiland N.V.).
Bram de Jonge, Jasper van Laar, Rob Heetebrij, Taco de Jonge en Tim Boxum (A. de Jonge VOF).
Carolyn Vermanen, André van Kleunen en Theo Verstrael (Sovon Vogelonderzoek Nederland).

De kosten van het materiaal werden vergoed door Natuurmonumenten en de Stadserven Kampereiland N.V., waarvoor dank.
Een deel van de arbeidskosten van de aannemer kon betaald worden uit een subsidie van het Prins Bernard Cultuurfonds en Stichting Vogeltrekstation, waarvoor dank.

Namens VRS Zwarte Meer en Sovon Vogelonderzoek Nederland,

Symen Deuzeman

 

Hierbij een terugkoppeling van de werkzaamheden aan de hand van een reeks van foto’s.

Het plaatsen van nieuwe balken. Met name de zuidwestzijde was erg rot.

 

   
Met de Midi kraan met trilblok werden de palen de grond in getrild.

En daarna de vlonderplanken erop monteren en het gaas erop bevestigen.


Het eindresultaat van het botenhuis  op 1 februari.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.